Mittwoch, 3. Februar 2010

Oliebollen / holland fánk /



Dorottyáék fánk sütő versenye kedvet adott, hogy én is valamit keszítsek farsangra. Mint már írtam, nem tudok sütni, de azért nem akartam lemaradni. Kinézetben biztos harmadik lettem, az íze viszont pont olyan, amilyet Hollandiában ettünk. Ezt a fánkot novembertől márciusig "olibollenkraam"-okban árusítják. Sokféleképpen készítik.


Hozzávalók:


1 savanyú alma hámozva és kisebb kockákra vágva
1 citrom reszelt heja
15 dkg mazsola langyos vízben áztatva
1/2 l tej
7 gr szárított élesztő
1 TK cukor
50 dkg liszt
5 dkg cukrozott citromhéj apróra vágva /citronat/
1 TK só
1 TK fahéj
olaj a sütéshez
porcukor a szóráshoz

1 dl langyos tejbe tenni az élesztőt, cukrot és simára keverni. Egy tálban lisztet és sót összekeverni, mélyedést készíteni benne, és beleönteni az élesztős tejet. A többi langyos tejet ráönteni és kézi mixerrel simára keverni. Citromhéjat, lecsöpögtetett mazsolát, a cukrozott citromhéjat, almát és a fahéjat belekeverni. Letakarva egy órára meleg helyre tenni. Olajat kb. 180 fokra felmelegíteni, két kanállal kisebb gombócokat formálni, és aranybarnára sütni. / kb. 8-10 perc / Konyhai papírra szedni, majd tálra rakni, és még melegen porcukorral megszórni.

Tészta elég folyós. Lehet pl.szárított barackkal, vagy tört dióval is készíteni.

A fánkot a Kock ook cimű szakácskönyvből készítettem.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

Related Posts with Thumbnails