Sonntag, 24. Januar 2010

Steffi Sacher tortája



Steffi - a lányom - kérte, hogy a szülinapi tortáját én süssem meg. Hozzá kell tennem, hogy nem tudok sütni! Ez azért van, mert versenyző koromban, ha csak ránéztem az édességre már kilók jöttek rám. Igy nagyon ritkán "ajándékoztam" meg magam süteményekkel.
Erről van is egy sztorim: Egy francia nemzetközi versenyen történt. Az én időmben három nap alatt zajlott le a csapat-, egyéni-, páros-, és a vegyespáros verseny. Igy sok mérközést játszottunk ezen a versenyen, és sikeresen  is szerepeltem. A banketten svédasztal volt, rengeteg finomsággal. Az asztal közepén volt egy nagy fehér ping-pong ütő, valami tejszínes csodának nézett ki. Gondoltam ma megérdemlek egy kis jutalmat. Amikor közeledtem hozzá, a pincérek szúrós szemekkel néztek rám. Valakinek csak el kell kezdeni a torta felvágasát!!! - gondoltam. Már éreztem a számban a tejszín édes ízét. Amikor leültem, mindenki megrökönyödve nézett rám. Beleharaptam az első falatba, és akkor tudtam meg miért. Az ami tejszínnek tünt, disznózsír volt. Nem hiszem, hogy részleteznem kéne, mit éreztem akkor!!!!

Limara tanácsára  /mohakonyha.blogspot.com / receptjéből készitettem el a tortát. A bevonáshoz is ő ajánlotta, hogy az étcsokoládét csak étolajjal keverjem össze. Hálás vagyok neki, mert nagy sikert arattam a tortával, a lányom és a barátai pillanatok alatt eltüntették az egészet.

Hozzávalók:


Tésztához: 15 dkg 70 %-os étcsokoládé
                12,5 dkg vaj
                   6 tojássárga
                   6 tojásfehérje
                12,5 dkg cukor
                    lisztkeverék: 5 dkg búzaliszt, 5 dkg étkezési keményítő, 5 dkg őrölt mandula
                1 TK sütőpor
                    csipet só
                1 EK  vaníliakivonat

Rétegezéshez: 40 dkg baracklekvár
                       1 EK rum

Csokoládémáz:  20dkg étcsokoladé, 1 dl étolaj




Vajat és a csokit felmelegíteni. Tojásfeherjéket egy csipet sóval habbá verni. Sárgákat cukorral habosra kikeverni, és hozzáadni a sütőporos lisztes keveréket, vaníliát és az olvadt vajas csokit. Utána óvatosan belevegyíteni a tojashabot is. Kikent, morzsázott, 26 cm-es tortaformába önteni. Előmelegített sütőben kb.40-50 perc alatt megsütni. Kikapcsolt sütőben hagyni még 15 percig, ajtónyitás nelkül. Ezután kivenni, és a formában hagyni míg kihül.
Lekvárba elkeverni  a rumot és kicsit pürésíteni. Tortalapot megfordítani, így a sima alja lesz a teteje, és így félbevágni. A lekvár felével megkenni, majd visszatenni a felső lapot és azt is bekenni. Csokoládémázhoz  a csokit vízgőz felett felolvasztom, és összekeverem az olajjal. A tortát rácsra allítani, tetejére önteni a mázt, és kenőkéssel elsimítani úgy, hogy az oldalán is lecsurogjon és bevonja azt. Hűvös helyen hagyni megszilárdulni. Ha jégszekrényben tartjuk, akkor legalább 1 órával szeletelés előtt kivenni.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

Related Posts with Thumbnails