Montag, 25. Januar 2010

A nagy farsangi fánk sütő verseny

Február első hétvégéjén idén is megrendezzük barátainknak a nagy farsangi bulit. Mindenkinél sok a csemete, így nagy gyereközönre számítunk. Mi nem vagyunk olyan gyakorlott "szakácsok", mint Judit, ezért férjemmel úgy döntöttünk, hogy előre felkészülünk, és kipróbáljuk milyen fánk kerüljön majd az asztalra. (Tavaly hipermarketes kész fánkkal készültünk, de szeretnénk egy kicsit fejlődni ezen a téren.) Meghirdettük tehát a nagy családi fánkversenyt.
A verseny a következőképpen zajlott: Férjemmel mindketten kiválasztottunk egy-egy receptet, és külön-külön elkészítettük őket. Férjem egy hagyományosabbat választott, én megint az amerikai édességek felé kacsintottam (doughnut). Amíg fürdettem a gyerekeket, a férjem gyúrta a tésztáját, aztán amíg az dagadt, addig én is elkészítettem az enyémet. Amíg vacsoráztunk, férjem kisütötte a fánkjait, aztán jöhettek az enyémek! Végül degeszre ettük magunkat.
Az íze mindkettőnek jó lett, de az állaga miatt az én receptem került ki győztesen. Ezt készítjük el a bulira!

A receptet az Allrecipes oldalon találtam:

14 g száraz élesztő (2 csomag)
60 ml langymeleg víz
355 ml langymeleg tej
100 g cukor
1 kávéskanál só
2 tojás
70 g keményítő
625 g finomliszt

kb 1 liter olaj a sütéshez

Az élesztőt a meleg vízben fel kell futtatni, kb 5 perc, vagy amíg habos nem lesz a teteje.

Keverjük össze az összes hozzávalót és dagasszuk (nekünk van egy mindentudó Kitchenaid-ünk, ami ezt megteszi helyettünk, de anélkül kézzel vagy fakanállal is lehet) kb 5-10 percig, amíg egyenletes és rugalmas lesz a tészta, és elválik az edény oldalától. Ha túl híg, tehetünk még bele egy kis lisztet (én tettem bele). Készítsünk egy nagy gombócot a tésztából, és kilisztezett tálba tegyük bele, takarjuk le konyharuhával.

Meleg helyen kelesszük kb. fél órát, amíg a duplájára dagad. Ezután nyújtsuk ki kb. 1 ujjnyira, és szaggassuk ki a fánkokat. Én poharat használtam, és egy kupicát a belső lyuk kivágására. A belsőből minifánkok keletkeztek. Hagyjuk újabb kb fél órát kelni, amíg a duplájára dagad.
Forrósítsuk fel az olajat kb 175 fokra, ebben a fánkok mindkét oldalát süssük aranybarnára. Az olajból vegyük ki, és tegyük rácsra, vagy szalvétával fedett edénybe, hogy az olaj lecsöpögjön.

A fánkokat ehetjük fahéjas porcukorral meghintve, vagy olvasztott csokoládéval leöntve (mi mindkettőt kipróbáltuk!)

A zsűri elnöke

Most már jöhet a party!

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

Related Posts with Thumbnails