Sonntag, 8. April 2012

Húsvéti sült sonka

Húsvétkor természetesen nem maradhat el a sonka. A Woolworths-ben (legjobb minőségű élelmiszerlánc Johannesburgban) vásároltam kötözött sonkát, aminek a csomagolásán feltüntettek egy sült sonka receptet. Gondoltam, kipróbálom, és nem bántam meg!

Hozzávalók:
1,5 kg kötözött sonka (minél húsosabb)
2 répa
1 hagyma
3 szár zeller
2 babérlevél
5-10 szem feketebors
5 szegfűszeg (én ezt kihagytam)
1-1,5 liter víz

Egy sütőedénybe önteni a vizet és beletenni a többi hozzávalót, a sonka bőrös része legyen felül. Betakarni az edényt alufóliával, hogy a fényesebb fele nézzen a sonka felé. 160 fokon 2 órát sütni (sonka fél kilónként fél óra, plusz 25 perc).
Miután elkészült, a bőrt levágni, a zsírt diagonálisan bevagdosni.

Bevonat:
1 csésze mustár
1/4 csésze almaecet
1/2 csésze barna cukor

A bevonat hozzávalóit összekeverni. A sonka tetejére (zsíros részre) kenni úgy, hogy a vágásokba is kerüljön a bevonatból. Grillre állítani a sütőt, a sonkát a legalsó szintre rakni, 10-20 percig sütni, amíg aranybarna nem lesz (nekem egy kicsit sötétebb lett, de az íze így is csodás). Időközben lehet még kenegetni a bevonattal.

Hidegen, vékonyan szelve tálalni.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

Related Posts with Thumbnails