Donnerstag, 28. April 2011

Eszterházy torta mandulával

Hugom egy újabb sikerét adom most közre:

Dani szülinapjára valami komolyabbat szerettem volna készíteni. Az Eszterházy mellett döntöttem, de mivel munka után 3 nagyobb bolt egyikében sem találtam diót, csak dejót, így szégyen szemre mandulával  kellett helyettesítenem a fő összetevőt. Ez persze mondanom sem kell, nem rontott a tortán, sőt... Legközelebb is ezzel fogom készíteni, amikor születésnapra sütöm.

Két receptet találtam az interneten, amik nagyon közel álltak egymáshoz, ezek egyvelegét készítettem. Talán ehhez áll közelebb a végeredmény, de innen is merítettem ötleteket.
Megjegyzések:
Kis méretű teflon pizzasütőt használtam (3 db kb 15 cm  átmérőjű), melyeknek kivajaztam az alját. Ebből lett 10 lap, ami befért hármasával a sütőbe. A 10 lapból két, kb. 6 személyes torta készült.
  1. A tölteléket le kell hűteni, hogy megdermedjen egy kicsit, és eleget lehessen a rétegek közé rakni (ne csorogjon le). 
  2. Dió helyett mandulával készült, súlyban megegyezett a recept szerinti dió mennyiségével.
  3. Tetejére olvasztott fehér csokoládét kentem (kb. 5 dkg, mikróban egy csészében felolvasztva), oldalára pedig a tölteléket. A fehércsoki tetejére pár kockányi étcsokoládét reszeltem, hogy jól mutasson.

1 Kommentar:

Related Posts with Thumbnails